divendres, 25 d’octubre del 2013

El llenguatge audiovisual i digital

1:

La imatge és universal, creiem que tots sabem veure i escoltar. A la televisió tots creiem que ho estem veien tot, però en realitat no sabem quan són els canvis de càmera, per exemple.

A classe ens han posat un vídeo on deixar veure els trucs que utilitza la televisió per               l'audiència i tota la manipulació de plans. 
Per saber tot això es requereix un aprenentatge de la "lent". Aquesta lent és la que                 selecciona la realitat. Per tant, això vol dir que sabem interpretar la imatge que veiem             però no la realitat, cal aprendre cada codi.

2:

L'educació dels medis: - família
                                                         responsabilitat d'educar a l'audiència
                                        - escola

Pel que fa als nens i als joves, cal que entenguin que la seva educació està "mediada", perquè ells interaccionen amb la pantalla.

Si a casa hi ha un clima de poca comunicació, els nens miraran més la televisió, usaran més tot tipus de xats... Per tant, tot el que passa a casa té incidència en la interacció.
A l'escola, el mestre també cal que actuï preguntant als nens que fan en el seu temps lliure, que veuen per la televisió, etc.

En quant als medis de comunicació, cal que sàpiguen que tenen una gran responsabilitat, perquè encara que no ho vulguin o no sigui la seva intenció, eduquen

3:

En el món dels professors i els mestres cal recordar que tot el que va relacionat amb imatge és un suport complementari. No se'ls hi ha de donar molt de valor, i cal considerar-los de segona mà.

Els nens no tenen consciència del que suposa la lògica digital i audiovisual, sembla que tot els hi sigui instrumental.

No és el mateix el llenguatge per ensenyar de manera presencial que digital.
  • El discurs del professor va directe a la capacitat cognitiva.
  • El suport audiovisual toca els sentiments, entra pels ulls, l'oïda i crea un missatge mental i emotiu, el qual sovint no ens n'adonem. 
4:
A l'escola s'ha de fer una alfabetització de competències comunicatives mínimes per interectuar adequadament amb els medis, s'ha de desenvolupar una pedagogia per actuar en el camp dels mitjans. 
L'autodidactisme mai és suficient, té certs límits, cal l'ajuda dels especialistes.
Les noves generacions tenen menys resistència i la ment més oberta a rebre comunicació i adaptar-se als avenços.
S'ha de tenir clar quines competències són les que s'han de desenvolupar per saber si estem alfabetitzats.


A continuació us adjunto els vídeos que hem vist a classe per tal de poder fer tot aquest anàlisi.







La classe d'avui ha estat molt interessat ja que hem tocat un tema que mai havia tractat, a més el suport dels vídeos ensenyat-nos aquest anunci, ens han fet veure una molt bona exemplificació.
Per tant, cal analitzar bé tot el que veiem a la televisió i sobretot dedicar temps als infants i controlar i explicar les coses que veuen per aquesta. 

Per acabar, us deixo el vídeo de Guillermo Orozco (extret de Edu3.cat), on parla de l'educació en comunicació audiovisual.

Edu3.cat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada