divendres, 15 de novembre del 2013

Jo a la llar d'infants

En la setmana de reflexió educativa vam anar a les escoles o llar d'infants dels nostres padrins. A mi em va tocar anar a la Llar d'infants de Montflorit (Cerdanyola del Vallès).

Aquesta llar d'infants és una escola verda, té un jardí molt gran i diferents projectes, com el de la fruita. Els infants, cada matí per esmorzar menjen la fruita que ells volen i mentre la mestra els hi talla ensumen les diferents pells de les fruites que els hi ha tocat aquell dia.

Vaig estar dins una aula amb nens de 2-3 anys, acompanyada d'una parella educativa (dues mestres) i la meva padrina.
Va ser una experiència molt positiva que se'm va quedar curta amb tan sols dos dies, però aquí us deixo un petit diari que vaig el·laborar, així sabreu el que vaig fer cada dia a la llar d'infants.


Dimecres 13 de novembre del 2013
Avui ha estat el meu primer dia de contacte amb una llar d’infants des de que estudio Educació infantil.
Al principi estava molt nerviosa, perquè he hagut d’agafar tren i autobús per arribar a la llar d’infants. Un cop he arribat i m’han ensenyat l’escola, he entrat a l’aula i he participat com si fos una mestra més. He jugat amb els nens fins que ha arribat l’hora d’esmorzar. Abans d’esmorzar hem recollit totes les joguines, ens hem rentant les manetes i ens hem assegut a la taula.
D’entre tots els projectes que té aquesta llar d’infants, té el projecte de la fruita, on els nens per esmorzar, en comptes d’un entrepà, mengen la fruita que la mestra els hi pela i els hi posa en una safata. Mentre que la mestra pela la fruita, els infants ensumen la pell d’aquesta, i diuen quina peça de fruita és i el color de cadascuna. Un cop tota la fruita està pelada i col·locada a la safata, agafen un tros del que ells volen i van menjant.
Després d’esmorzar i canviar bolquers, una de les professores va muntar una màrfega amb diferents instruments de percussió (pandereta, triangle, etc.). Els nens es van seure al voltant d’aquesta i van provar els diferents instruments durant una estona. Seguidament, van fer silenci i la mestra els va anar explicant quin era cada instrument i els van desar a la capsa pertinent.
Un cop feta la tasca dels instruments de percussió vam anar tots a jugar al jardí de la llar d’infants i després els infants van dinar i van fer la migdiada.
Les tardes es fan curtes perquè després de dormir, els nens que es desperten quan volen (si un vol dormir més, el deixen dormir més), van a jugar al jardí fins que els venen a buscar els seus pares.

Dijous 14 de novembre del 2013
Avui és el segon dia i últim que he anat a la llar d’infants de Montflorit. Només entrar a la classe m’he adonat que els nens estaven molt més oberts cap a mi i han volgut jugar encara més que ahir.
Després d’esmorzar fruita i canviar bolquers, hem fet una activitat ben divertida. Avui hem experimentat amb farina! Els infants s’ho han passat d’allò més bé, han fet castells, caminets, han mogut la farina d’un got a un altre… Un cop ens hem expulsat tota la farina de les bates, hem anat a córrer pel jardí.
Igual que ahir, després de dinar i fer la migdiada, hem tornat al jardí per esperar als pares.




Aquests dos dies han estat divertits, diferents i alhora alliçonadors. He après més que mai, ja que des del primer moment m’han deixat actuar com una mestra més i m’han explicat molts “trucs” que penso que em poden servir per més endavant.

També he vist que els nens són molt agraïts i et donen tot i més, ja que amb només dos dies m’han tractat com si duguessin temps coneixent-me.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada